Dopřejte si kvalitu namísto kvantity
Ještě jednou a opakovaně ´klobouk dolů před marketéry značek, které jsou i přes horší kvalitu ve výlohách obchodů na nejfrekventovanějších místech a prodávají se jako na "běžíčím pásu"´. Dostali se nám do rukou opakovaně značky typu Gant, Lacoste a další... - jaký byl náš první dojem, když jsme vzali takové boty fyzicky do rukou a měli možnost si je "osahat"?
Máme být objektivní? Prodává se především značka, toť vše, design je ucházející ale většinou nic převratného. A kvalita? Řekli bychom, že i pro středně náročného a objektivního zákazníka to musí být u provedení většiny modelů zřejmé - začneme u podrážek (odborně "podešev", rozmáhají se hodně latexové, chcete-li gumové podrážky, typické tím, že jsou relativně měkké a je viditelné, že jde pouze o uspokojivé řešení. Stélky jsou relativně, opakujeme relativně ucházející, kvalita švů na svršcích je dobrá, zde není co zkazit (nebereme v potaz boty resp. obuv za pár stovek nebo do tisícovky (to nejsou z našeho pohledu boty... :)
Poslední ale možná nejpodstatnější věcí jsou materiály, na textilu není při troše dobré vůle co zkazit, u kůže a u semiše je to opět horší - chybí nám kvalita, znatelná na první omak.
Naše vysvědčení by mohlo vypadat zhruba takto (známkujeme jako ve škole 1 - 5, přičemž 1 znamená výborný a 5 nedostatečný):
PROVEDENÍ 3
MATERIÁLY 3-4
VZHLED 2
CELKOVÝ DOJEM 3
Je až paradoxem, že se takovéto zboží, ať již výše uvedených nebo jiných značek, může prodávat za ceny přesahující hranici více než 3, 4 tisíc. Ano, to jsou ceny za kvalitní obuv ale ne za zboží výše uvedeného typu, které je vyráběno v tomto případě z 99% na dálném východě.
Pozn.: výše uvedené hodnocení odráží vlastní, objektivní názor redakce, nemá za cíl jakkoli jednotlivé výrobce poškozovat či negativně hodnotit. Hodnoceny byly produkty, které jsou běžně dostupné v kamenných obchodech v Praze.